Хто більш багатозадачний: чоловіки чи жінки? Виявляється, ніхто

новости компаний

Стало відомо, що популярний стереотип про те, що жінки кращі за чоловіків коли мова йде про багатозадачність, виявився помилковим. Фактично, виявилося, що і чоловіки, і жінки однаково погано справляються з виконанням двох завдань одночасно.

Багатозадачність включає жонглювання різними завданнями та переміщення уваги від одного завдання до іншого. В сучасному світі існує дуже мало робочих місць, які не вимагають багатозадачних навичок. Співробітники рідко мають розкіш зосереджувати увагу на одній задачі.

До того ж, є підстави вважати, що деякі багатозадачні дії мають позитивний вплив на мозок. Дослідження показали, що складні комп'ютерні завдання, такі як серфінг в інтернеті, є потужними вправами для мозку і позитивно впливають на пацієнтів з когнітивними проблемами. Одне дослідження навіть запропонувало людям, що ніколи не грали в Starcraft, стратегічну гру в режимі реального часу, спробувати себе в ролі геймера. В результаті, через кілька місяців учасники продемонстрували значний приріст у своїй когнітивній гнучкості. Ці дослідження, схоже, вказують на те, що певна кількість багатозадачних операцій є цінною психічною стимуляцією. Ігрові інтернет-платформи, такі як PokerStars, Starcraft або навіть звичайні настільні ігри, наприклад шахи чи монополія, допомагають розвинути багатозадачні навички, а також дають можливість відпочити та повеселитися.

Протягом багатьох років існував стереотип про те, що жінки справляються з багатозадачністю краще за чоловіків. Але чи насправді це так?

Дослідники, які вивчають пізнавальні навички та порівнюють жінок з чоловіками протягом багатьох десятиліть, виявили, що показники ефективності обох статей зазвичай схожі, відзначає Гарвардський бізнес-огляд.

Проте, є певні завдання, виконуючи які, жінки та чоловіки постійно перевершують один одного. Приклади завдань, де дослідження виявили цю розбіжність, є вербальні здібності жінок. Жінки перевершують чоловіків у виконанні таких завдань, як запам'ятовування списку слів або словесного змісту. З іншого боку, чоловіки виявилися кращими при виконанні таких візуальних завдань, як створення зображень складних 3-мірних форм та фігур.

Що стосується теми багатозадачності, незважаючи на кількість тих, хто заявляє, що впевнені в тому, що жінки краще справляються з кількома завданнями, та на заголовки новин, які також часто на цьому наголошують, у звіті вказується, що фактичні наукові висновки, що підтверджують ці твердження, є досить суперечливими. Існує ряд досліджень, які проголошують переможцями то чоловіків, то жінок. До того ж, дослідження не виявили різниці в навичках багатозадачності між статями.

У доповіді пояснюється, що однією з причин, чому дослідження показують різні висновки, може бути тому, що в переважній більшості таких експериментів розглядаються гендерні відмінності, виходячи з лабораторних завдань в лабораторії, і вони насправді не збігаються з діяльністю, пов'язаною із звичайним, повсякденним життям. Також немає встановленого визначення концепції багатозадачності, тому дослідники часто створюють свої власні версії. Все це призводить до ще більших невідповідностей.

Нове дослідження намагалося вирішити ці проблеми, шляхом розробки комп'ютеризованого завдання, яке отримало назву "Завдання підготовки до зібрань", розробленого таким чином, щоб дослідники могли розмістити всіх учасників у однакових умовах. Тоді їх результати можна порівняти легко і точніше, а інші змінні можна легко уникнути.

Завдання було сконструйовано таким чином, щоб бути схожим на повсякденне життя, одночасно зберігаючи його базу на основі всеохоплюючої та теоретичної моделі. Використана модель була розроблена професором Лондонського університетського коледжу Полом Бургессом, зазначає доповідь. Бургесс представив два типи багатозадачних дій - одночасну багатозадачність, коли людина бере участь у двох або більше видах дій, наприклад розмовляти по телефону під час водіння авто. Другий тип - це серійна багатозадачність, де відбувається швидкий перехід між завданнями, наприклад регулярний робочий день, підготовка до зустрічей, відповіді на електронні листи, спілкування з колегами та перевірка телефону.

Проведене дослідження включало в себе другий тип багатозадачності – серійну. І ось що саме випробували дослідники.

Учасники експерименту були поміщені в 3-мірний простір, в якому було розташовано три кімнати: кухня, комора та "основна кімната", де розміщені столи і проекційні екрани. Завдання полягало у підготовці зазначеної кімнати до зустрічі. Учасники повинні були розміщувати такі об'єкти, як крісла, олівці та напої в потрібному місці, а також займатися відволіканнями, зазначає доповідь. Відволікання включали відсутність стільця, телефонний дзвінок та інше. Вони також повинні були пам'ятати про дії, які мають бути здійснені найближчим часом.

Такі завдання дозволяють одночасно вимірювати кілька змінних. Завдання також помістило всіх учасників у місцевості та ситуації, які їм була чужі.

Учасниками дослідження було 66 жінок та 82 чоловіків у віці від 18 до 60 років.

Результати були розподілені на наступні категорії:

  • Загальна точність виконання завдання.
  • Загальний час, необхідний для виконання завдання.
  • Загальна відстань, пройдена у віртуальному середовищі.
  • Чи забули учасники виконувати будь-які завдання?
  • Як вони справилися з перериванням подій.

В результаті, дослідники заявили, що вони не виявили жодних відмінностей між чоловіками і жінками що стосується здібностей серійної багатозадачності.

Вчені не виключають можливості наявності відмінностей ефективності багатозадачності залежно від статі, проте якщо такі відмінності і існують, вони, ймовірно, дуже незначні.

У звіті, однак, було запропоновано провести кілька досліджень, щоб перевірити, чи отримані результати будуть аналогічними. Також розглядається можливість проведення схожих досліджень для аналізу паралельної або одночасної багатозадачності. В той же час, вчені зробили справедливий висновок, що докази стереотипу про те, що жінки є кращими багатозадачниками, поки що є досить слабкими.

Нашли ошибку - выделите и нажмите Ctrl+Enter